Łańcuch to jeden z najważniejszych elementów układu napędowego w motocyklu, który musi być poddawany regularnym zabiegom konserwacyjnym. Nie zapewnienie odpowiednich warunków może doprowadzić do uszkodzenia nie tylko samego łańcucha, ale również do zniszczenia zębatek, a następnie całego układu napędowego.
Wybór odpowiedniego smaru
Jednym z najważniejszych czynników decydujących o stanie łańcucha motocyklowego oraz o jego żywotności jest rodzaj stosowanego smaru. Współcześnie producenci mogą zaoferować kilka rodzajów smarów, spośród których największą popularnością cieszą się tzw. smary na bazie polimerowej, środki na bazie ceramicznej oraz smar z teflonem.
Smar na bazie polimerowej
Smar do łańcucha motocyklowego (https://moto-tour.com.pl/pl/menu/smary-do-lancucha-191057.html) stworzony na bazie polimerowej jest najlepszym rozwiązaniem, gdy sprzęt jest używany w czasie deszczu. Tego rodzaju smar doskonale pokrywa wszystkie części powierzchni łańcucha i nie spada z niego nawet w przypadku intensywnych opadów deszczu i jazdy przy wysokich prędkościach.
Smar na bazie ceramicznej
W ostatnich latach rosnącą popularnością cieszy się smar do łańcucha motocykla na bazie ceramicznej. Jest to bezpośrednio związane z jego wyjątkową uniwersalnością. W praktyce oznacza to, że tego rodzaju smar może być wykorzystywany o każdej porze roku, niezależnie od panujących na drodze warunków pogodowych.
Smar z teflonem
Omawiając najpopularniejsze smary do łańcucha motocyklowego, nie można nie wspomnieć o wyjątkowo skutecznym smarze z teflonem oraz woskiem. Ze względu na swój skład smar jest odporny zarówno na kurz, pył, jak i na inne pomniejsze zabrudzenia. W praktyce oznacza co, że jest on idealnym rozwiązaniem dla motocyklistów preferujących Off-road oraz jeżdżących w bardzo suchym klimacie.